" /> Bel Fıtığı | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Bel Fıtığı

Bel Fıtığı

BEL FITIĞIBel ağrılarına Manuel Çözüm

En yaygın görülen ağrı çeşidi bel fıtığı kaynaklı ağrılardır. Bel fıtığı size dayanılmaz ağrılar yaşatıp günlük yaşam kalitenizi belirgin oranda azaltır. Omurganızın arasında yer alan sıvı yoğunluklu disklerin fıtıklaşıp sinire dokusuna dokunmaları bel , boyun ve sırt bölgenizde ağrılara sebep olabilir. Ayrıca beraberinde kalça , bacak ve ayak bileği gibi bölgelerinize yansıması olabilir.

KAS GERGİNLİKLERİ

Kas gerginlikleri özellikle fiziksel aktivite sırasında oluşan bel ağrısı çeşitidir. Kaslarımızın üzerine normalde olması gerektiğinden daha fazla yük verirsek kasın içerisinde yer alan liflerde meydana gelen zorlanmayla minimal yaralanmalar oluşur.

Bu yaralanmalar kasın eski işlevini yaparken ;
-hareket sırasında ağrı
-hareket gerçekleşirken daha fazla enerji kullanmak  zorunda kalma(çabuk yorulmalar, 50 metre yürüyorum kilitleniyorum tarzı şikayetler ,ağrım yok oturup kalkarken zorlanıyorum benzeri semptomlar gözükebilir.)

OMURLARIN SIKIŞMASI
Omurganızda yer alan omurların ani bir kuvvetle yada uzun süre hareketsiz kalmakla meydana gelen vel ağrısı çeşitidir.Gün boyunca yaşantısında çok fazla hareket olmayan bireylerde daha çok gözükür.En çok müzdarip olan meslekler ofis çalışanları , tekstil sektörü ve ev hanımlarıdır. Yer çekimi etkisine maruz kalan sıvı yoğunluklu diskleriniz iyi şekilde beslenememesinden dolayı kas gerilmelerine ve fıtıklara zemin hazırlayabilir.

BEL FITIĞI NEDENLERİ NELERDİR ?
1.Bel eklemleri arasından kireçlenme
2.Faset eklem rahatsızları
3.Kemik erimesi
4.Kemiklerde meydana gelen kırıklar
5.Skolyoz(omurga eğriliği)
6.Çevresindeki kaslarda meydana gelen zorlamalar ani hareketler
7.Hareketsiz yaşam ve egzersiz yapma korkusu
8.Başarısız bel fıtığı ameliyatları

BEL FITIĞI OLDUĞUMU NASIL ANLARIM ?

Şikayetlerinizin arasında;
-Bel ve bacak ağrısı
-Bacaklarda kuvvet kaybı
-Bacaklarda uyuşma
-Kalça ağrısı (derinde sizi rahatsız eden) varsa fizyoterapiste danışıp manuel terapi , gtos terapi uygulamalarını görerek eski sağlığınıza tekrar kavuşabilirsiniz.

BEL FITIĞIM VAR NE ZAMAN CERRAHİYE GİRMELİYİM ?

İdrar kaçırma problemi

Topuk ve parmak ucunda yürüyememe

İleri derecede kas erimesi var ise alternatif tedavilerde de başarısız olunursa cerrahi önerilmektedir.

SİNİRE BASKI YAPAN FITIK TEDAVİ EDİLİR Mİ ?

Yukarıda yazdığımız cerrahi semptomları mevcut değilse yaptığımız manuel tedavi , gtos terapi uygulaması ,sinir mobilizasyonu ve egzersiz programlarıyla bütünleştirerek tedavi olmanız ve ağrısız bir yaşam sürmeniz FİZYOANALİZ FİZYOTERAPİ güvencesi altındadır.

BEL AĞRIM VAR KORSE KULLANMALI MIYIM ?

Yapılan son çalışmalarda Kısa süreli korse kullanımının  herhangi bir yan etkisinin olmadığına karar verilmiştir.

Kesinlikle tedavi edici değildir .Tedavinin yanında destek olarak önerilmektedir.