" /> Bel Fıtığında Gerçekten Cerrahiye İhtiyaç Var mı ? | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Bel Fıtığında Gerçekten Cerrahiye İhtiyaç Var mı ?

27.12.2020
Bel Fıtığında Gerçekten Cerrahiye İhtiyaç Var mı ?

Bel Ağrısında Gerçekten Cerrahiye İhtiyaç Var mı ?

Paylaşacağım çalışma Almanya’da yapılmış. Sağlık sistemine başvuran 100 binden fazla kişi içinden bel ağrısı olan 35.446 kişinin istatistikleri çıkarılmış. İstatistiklere göre bel ağrısı nedeniyle cerrahi geçirenlerin oranı %30 iken, bel ağrısı nedeniyle gerçekten cerrahi ihtiyacı olanların oranı ise %10dur. Çalışmanın klinik uygulamalara ışık tutan birçok yönü var. Bunlardan en önemlisi gereksiz cerrahi oranlarının yüksekliği. Birçok kişi gerekmediği halde cerrahiye başvuruyor. Bu neden önemli çünkü cerrahi sonrasında şifa bulamayan kişilerin şikayetlerinin daha uzun seyrettiği tespit edilmiş. Elimizde ülkemize ilişkin bu derece güçlü bir kanıt yok ancak çekilem  MR sayısının çokluğuna bakarsak ve MR ile ameliyata yönelmenin arttığını göz önüne alırsak ülkemizde bu oranın daha yüksek olabileceğini tahmin edebiliriz.
Kaynak:Clinical Manifestation of Acute, Subacute, and Chronic Low Back Pain in Different Age Groups: Low Back Pain in 35,446 Patients,2018

Bel ağrısı ile ilgili bilmemiz gereken birçok şey var . Ağrılı durumlar kişiye özel bir seyir izler. Sağlık sektörü insanları belirli kalıplara sokup standart tedaviler üreterek işi fabrikasyona dökme çabasındadır. Her bel ağrısına “HP,US,Egzersiz” reçetesi yazmayı marifet sanmak bunun eseridir. Hasta gelir, muayene/MR, order yaz, hasta iyileşsin. Gerçek dünya böyle çalışmıyor. Ağrı, özellikle ısrarcı ağrı parmak izi gibi kişiye özgü bir seyir izler. Bana iyi gelen sende ağrıyı arttırabilir ya da tam tersi.