Orhan Veli Kanık Cad, Şehit Murat Akgül Sk, No:18 Beykoz/İSTANBUL

22.08.2019
Fizik Tedavi ile Fibromiyalji Ağrılarınızdan Kurtulun
Fibromiyalji Nedir

Fibromiyalji, kronik, yaygın, ağrı ve uyku bozukluklarıyla eşlik eden belirli anatomik noktalarda hassasiyet ile karakterize bir sendromdur. Genellikle teşhis edilmesi zor, kronik bir durum olan fibromiyalji ABD’de yaklaşık 5 milyon kişiyi etkiler; Fibromiyalji sendromu olan kişilerin yaklaşık % 80 ila% 90’ı kadındır. Fibromiyalji genellikle 30 ila 50 yaş arasındaki yetişkinlerde görülen bir durumdur ancak yaygın kronik ağrı ve yorgunluk gibi semptomlar daha erken ortaya çıkabilir. Fibromiyalji aslında eklemleri tutmayan romatolojik bir hastalıktır. İyi bir fizik tedavi programı ile birlikte fibromyaljiden kaynaklanan ağrınızı azaltabilme, yorgunluğunuzu önleme, günlük yaşamdaki fonksiyonelliğinizi artırma ve yaşam kalitenizi yükseltme şansınız bulunuyor.

Fibromiyalji Nedenleri

Fibromiyalji hastalarında görülen belirti ve bulgular şunlardır: Kronik yaygın ağrı, sabah tutukluğu, yumuşak dokularda şişlik hissi, kas spazmı ve nodüller, çene eklemi ağrısı, yorgunluk, bitkinlik, uyku bozukluğu, sabahları yorgun uyanma,  dinlenememe, düşük fiziksel aktivite düzeyi, unutkanlık, dikkat dağınıklığı, karıncalanma, titreme, aşırı terleme, soğuk intoleransı, gerilim tipi baş ağrısı, migren, tinnitus, dismenore, premenstrual sendrom, irritabl bağırsak sendromu, dizüri, taşikardi, göğüs ağrısı, dispne, anksiyete, depresyon, raynaud fenomeni, huzursuz bacak sendromu.

Fizik Tedavide Fibromiyalji Amacı
  • Ağrı-spazm-ağrı döngüsünü kırmak,
  • Fonksiyonel ve aerobik kapasiteyi artırmak
  • Genel iyilik halini artırmak
  • Yorgunluğu önlemek
  • Düzgün postürü sağlama
  • Uykuyu düzenlemek
  • Hasta eğitimi
Fizik Tedavide Neler Yapılur
Fibromiyalji tedavisi hasta eğitimi, egzersiz, elektroterapi ajanları, hidroterapi, balneoterapi, manuel tedavi teknikleri kullanılır. Fibromiyaljinin en etkili tedavi yöntemlerinden birisi de düzenli egzersizlerdir. Egzersizlere düşük şiddette başlanmalı ve sonrasında şiddet artırılmalıdır.
Egzersizler, ağrıyı azaltmak, spazmı çözmek, dolaşımı artırmak, gevşemeyi sağlamak, düzgün postürü sağlamak, fonksiyonel ve aerobik kapasiteyi artırmak, kas kuvvetini ve enduransını artırmak,  yorgunluğu önlemek, eklem ahreketlerini artırmak için oldukça faydalıdır.
Fibromiyalji sendromunda elektroterapi uygulamaları da önemli ölçüde iyileştirme sağlamaktadır. Fibromiyaljide kullanılabilecek elektroterapi uygulamaları şunlardır;
Tens, Laser, Ultrason, Diatermi, Hot-pack, İnfraruj, EMG biofeedback,  buz masajı, enterfarensiyel akımlar, galvanik-faradik akımlar..

Hizmetlerimiz hakkında görüşmek için hemen şimdi arayın!