Orhan Veli Kanık Cad, Şehit Murat Akgül Sk, No:18 Beykoz/İSTANBUL

Klinik Pilates

Anasayfa » Klinik Pilates
Pilates Nedir ?
Pilates gövde stabilitesi, esneklik, kuvvet, kontrol, denge, duruş ve nefes kombinasyonunu temel alan akıl vücut egzersizidir.
Pilates ve Klinik Pilates Arasındaki Fark Nedir?

Klinik Pilates fizyoterapist eşliğinde yapılır ve temeli tedavi edici egzersiz programına dayanır. Kişi, gerek görüldüğü takdirde fizik tedavi programına dahil edilebilir. Kliniğimizde muayene sonrası kişinin vücut biyomekaniğine uygun ve kişiye özel planlanan pilates programı düzenlenmektedir.

Kimler Pilates Yapabilir

Tüm yaş grupları amaca ve ihtiyaca göre egzersizleri yapabilirler. Disk herniasyonu (fıtık), kalça ve diz protez cerrahisi, duruş bozuklukları (kifoz, hiperlordoz), skolyoz, fibromiyalji, multipl skleroz, onkolojik sorunlar, panik atak – depresyon, ligament ve tendon cerrahileri, osteoporoz, idrar kaçırma ve hamilelik durumlarında doktor onayı sonrası pilates yapılmasında bir sakınca yoktur.

Neden Pilates Yapıyoruz?
Daha sağlıklı bir omurgaya sahip olmayı ve vücuda doğru pozisyonda duruşu öğreterek bu kalıpların yaşama adaptasyonunu sağlar.
Kemik yoğunluğu, kas kuvveti, denge, esneklik, stabilizasyon ve koordinasyonu arttırarak yaralanmaları önler ya da tedaviye destek olur.
Stresi azaltır ve yaşam kalitesini arttırır.
Kardiovasküler uygunluk sağlar ve solunum kontrolünü geliştirir.
Mat Pilates Mi? Reformer Pilates Mi?

Mat pilates yerde, kendi vücut ağırlığımızı kullanarak yapılır ve egzersizler sırasında eklemlere yük bindirilmez. Bu da onu her yaştan ve her sağlık durumundan insan için uygun hale getirir. Reformer pilateste ise yaylar, ekipmanlar, kayışlar ve ipler kullanılır. Egzersiz çeşitleri benzersizdir ancak reformerdeki fark direnç eklenmesidir. İkisinin birbirine üstünlüğü bulunmamakla birlikte kişinin ihtiyacına göre seçim yapılmalıdır.

Pilates Hastalık Önleyici mi ? Tedavi Edici Egzersiz midir ?

Sağlıklı olmak, hasta olmamak anlamına gelmez; Kişinin hem fiziksel hem de psikolojik açıdan aktif bir yaşam sürmesi gerekir. Bu açıdan pilates egzersizleri sağlığın korunmasına ve hastalıkların önlenmesine bütüncül bir katkı sağlar. ‘Erken Fonksiyonel Tedavi’ olarak geçen pilates akut hastalıkların tedavisinde kullanılırken; Vücudun tüm kaynaklarını bir bütün halinde ele aldığı için kronik hastalıklardaki kısır döngüyü kırmada da etkilidir.

Pilates Kilo Verdirir Mi ?

Zayıflamak; Beslenme, uyku düzeni, hormonlar, fiziksel aktivite gibi bir çok durumun kombinasyonunun sonucudur. Günlük yaşamınızda yaptığınız düzenlemelerle beraber pilates egzersizleri bedensel olarak incelemenizi ve daha sıkı bir vücuda sahip olmanızı sağlar.

Hizmetlerimiz hakkında görüşmek için hemen şimdi arayın!