" /> Kuru iğneleme | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Kuru iğneleme

Kuru iğneleme

KURU İĞNELEME NEDİR ?

Kuru iğneleme, çeşitli kas-iskelet sistemi sorunları için kullanılabilir. Kasların semptomlara katkıda bulunan birincil faktör olduğu düşünülmektedir.

Kuru İğneleme , hareketi iyileştirmek veya geri kazandırmak için ince tek kullanımlık iğnelerin hasarlı dokuya uygulandığı bir tedavi yöntemidir. Genellikle ağrınıza azaltmak , kasları  gevşetmek ve dolaşımı aktive etmek için kullanılır.

Kullanılan spesifik tekniklere bağlı olarak, bu yöntem tüm vücutta ağrı azalmasına yardımcı olur, tetik noktalarının hassasiyetini azaltır ve kas gerginliğini ve spazmı azaltmaya yardımcı olur. “Kuru iğneleme” adı, uygulamada bir enjeksiyon ve ilaç olmamasından dolayı gelmektedir.

KURU İĞNELEME HANGİ HASTALIKLARDA KULLANILIR ?

1. Fibromiyalji
  2. Kas spazmı
  3. Kas gerginliği
  4. Sinir sıkışması
  5. Bel fıtığı
  6. Boyun fıtığı
  7. Boyun düzleşmesi
  8. Omuz ağrıları
  9. Diz ağrıları
  10. Donuk omuz

KURU İĞNELEME FİBROMİYALJİ DE İŞE  YARAR MI ?

Fibromiyalji hastalarında kas tutulumu da olduğu için kuru iğneleme tedavisi  Fizyoanaliz Fizyoterapi Merkezimizde hastamızın durumunu değerlendirdikten sonra gerekli durumlarda kullanılmaktadır. Her hasta da kuru iğneleme tedavisi yapılması uygun değildir. Hastanın iğneye karşı tutumu çok önemlidir. İrrite olan hastalarımız da kuru iğneleme tedavisi yerine manuel terapi yöntemini kullanarak kas tutulumlarını açmaktayız .

Hastalık yok hasta vardır prensibi ile çalışarak size özel bir tedavi programı çıkarmaktayız. Sağlığınız bizlere emanet…

KURU İĞNE İLE AKAPUNTUR AYNI ŞEY Mİ ?

Kuru iğne ile akapuntur aynı şey değildir. Kuru iğneleme, yara iyileşmesi sürecini göz önüne alarak spazmı çözmek ve ağrıyı azaltmak için kullanılan bir yönteimdir. Buna karşılık, akupunktur, yerel ve sistemik durumları tedavi etmek için Doğu Asya Tıbbı teşhisine ve teorilere dayanan meridyen veya noktaların kullanımını içeren geleneksel bir yöntemdir.

KURU İĞNE TEDAVİSİ KAÇ SEANS YAPILMAKTADIR ?

Tedavi süreci kişiden kişiye değişmektedir . Ortalama olarak 3-5 seans arası sürmektedir.