" /> Manuel Terapi | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Manuel Terapi

MANUL TERAPİ

MANUEL TERAPİ NEDİR ?

Manuel  Terapi, el ile uygulanan , özünde insanların ağrısız ve daha kolay hareket etmesini amaç edinen bilimsel bir yöntemdir.

Uluslararası Ortopedik Manipulatif Fizyoterapistler Federasyonu (IFOMPT) manuel terapi tekniklerini şu şekilde tanımlar:
“Vücuttaki kas-iskelet şikayetlerinin onarılmasında gerekli vasıflı el hareketleri: dokuların beslenmesine arttırır ; eklemlerim hareketliliğini artırır ; yumuşak dokuları harekete geçirir , kas fonksiyonunu değiştirir; ağrıyı düzenler; ve yumuşak doku şişmesi, iltihap veya hareket kısıtlamasını azaltır. ”

Manuel Terapi ya da tedavi, kas ve iskelet sistemini ilgilendiren tüm rahatsızlıklarda uygulanabilen ve tamamı ile kanıta dayalı tıp bilgileri ile yapılan tedavi şeklidir. Diğer bir deyişle fizik tedaviyi içine alan tüm hastalıklarda manuel terapi uygulaması yapılır. Manuel terapi, elle yapıldığı için “elle tedavi” adını almıştır. Pek çok ülkede yüzyıllardır uygulanan bu tedavi yöntemi, tıp camiasına bilimsel olarak girmiş ve bir bilim dalı haline gelmeyi başarmıştır.

Tedavi, hareketleri (eklem mobilizasyonu  ve manipülasyonu) geri kazanmak için belirli yönlerde ve farklı hızlarda hareket eden eklemleri, kas gerilmesini, etkilenen vücut kısmının pasif hareketlerini veya hastanın kas kısmını aktivasyonunu iyileştirmek için kullanılır. Seçilen spesifik yumuşak doku teknikleri, doku ve kasların hareketliliğini ve işlevini geliştirmek için de kullanılabilir. ”

MANUEL TERAPİ’NİN AMACI NEDİR?

Manuel terapinin amacı ağrısız ve normal hareketliliğin tekrar kazanılmasıdır.

MANUEL TERAPİ TEKNİKLERİ NELERDİR ?

1-Mobilizasyon Teknikleri

Mobilizasyon teknikleri (hareketliliği arttırma, açma teknikleri) sıklıkla ortopedik ve sportif yaralanmalarda kullanılsa da; kas, sinir, tendon, fasya, ligament, ve eklemde sekonder kas-iskelet problemlerine yol açan pek çok hastalıkta da kullanılması mümkündür.Patolojik olmayan ya da patoloji sonrası gelişen blokajların hepsi mobilizasyon ile desteklenebilir.

Mobilizasyon teknikleri bilimsel temelleri olan ve ancak fizyoterapistler ve eğitimli manuel terapist hekimler tarafından uygulanabilen yöntemlerdir. Bu nedenle eğitim almamış profesyonellerin bu tür uygulamaları yapmaları bilimsel açıdan doğru değildir.

2.Masaj
3.Tetik Nokta Tedavisi
4.Manipülasyon
5.Aletle Yumuşak Doku Uygulaması

MANUEL TERAPİ HANGİ HASTALIKLARDA KULLANILIR ?

Bel Fıtığı

-Boyun Fıtığu

-Fibromiyalji

-Kas Problemleri

-Sinir Sıkışması

-Boyun Düzleşmesi

-Kanal Darlığı

-Skolyoz

-Genel Vücut Ağrıları  gibi bir çok hastalıkta kullanılmaktadır.

FİZYOANALİZ ekibi olarak  yaşam kalitenizi  arttırmak ve ağrılarınızı azaltmak için  son derece multidisipliner bir ekiple çalışmaktayız.