" /> Omuz Sıkışma/İmpingement Sendromu | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Omuz Sıkışma/İmpingement Sendromu

27.12.2020
Omuz Sıkışma/İmpingement Sendromu

Omuz Sıkışma Sendromu Nedir ?

Omuz eklemi insan vücudunun en hareketleri eklemlerindendir. Günlük yaşam hareketleri sırasında aktif olarak yoğun şekilde kullanılır. Kürek kemiği, köprücük kemiği ve kol kemiği  omuz eklemini oluşturan kemik yapılardır. Kolun öne, arkaya ve yana hareketlerini sağlayan kasların bu kemik yapılar ve bunları bağlayan bağlar arasında sıkışması sonucu omuz sıkışma sendromu ortaya çıkar.

Omuz Sıkışma Sendromunun Belirtileri Nelerdir?

Kol hareketleri sırasında ortaya çıkan ağrı omuz sıkışma sendromunun en sık görülen belirtisidir. Özellikle baş üzeri hareketlerde ortaya çıkan ağrı zamanla devamlı hale gelebilir ve geceleri uyku uyutmayacak şekilde olabilir. Ağrı omuzdan kolun ön ve yan kısmına doğru yayılabilir. Etkilenen omuz üzerine yatmak ağrıyı şiddetlendirir. Sonuçta omuz hareketleri ileri derecede ağrılı ve kısıtlı hale gelip,  hasta giyinme-soyunma, diş fırçalama, saç tarama gibi günlük yaşam aktivitelerini yapamaz duruma gelebilir. İlerleyen dönemlerde omuz ve kol kaslarında kuvvetsizlikler ortaya çıkabilir.

Omuz Sıkışma Sendromunun Tedavisi

Omuz sıkışma sendromunun tedavisinde erken dönemde kolu zorlayıcı hareketlerden kaçınılması tavsiye edilir. Özellikle baş seviyesinin üzerindeki hareketler ve aktiviteler kısıtlanır.

• Manuel Terapi Uygulaması
  • Kuru İğne Tedavisi
  • Bantlama
  • Egzersiz tedavisi omuz sıkışma sendromunun tedavisinin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Özellikle omuz bölgesi kaslarının kuvvetlendirilmesi tedavinin başarısı ve sorunun tekrarının önlenmesinde oldukça önemlidir.