" /> Osteopatik Tedavi Nedir? | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Osteopatik Tedavi Nedir?

22.08.2019
Osteopatik Tedavi Nedir?

Osteopati, vücut arasındaki sistemlerin birbiri arasındaki iletişimi inceleyen bir bilim dalıdır. Osteopati organlar,sinir sistemi ,dolaşım sistemi, kas iskelet sistemi arasındaki uyumluluğu araştıran ,muayene eden ve belli yöntemlerle vücuda uyarı vererek vücudun kendi kendini iyileştirme sistemi içerisinde reaksiyon göstermesine yol açabilecek terapileri ön görür. Osteopati tamamen bilimsel yönde ilerler.

Bütüncül Tıp bakış açısının ilerleyişi düşünülürse, bu konuda şüphesiz ciddi katkıları olan osteopati’nin kurucusu, A. T. Still’in açtığı yoldan bugüne, bilimsel kanıtlar giderek bütüncüllüğün önemini daha da vurgulamaktadır.
1953’te Yayınlanan Kirksville prensipleri 4 ana maddeden oluşuyordu, ve bu maddelerin günümüzde hala içi doldurulmaya, çalışılıyor, tıpkı çizimi yapılmış ama boyandıkça anlam kazanan bir tablo gibi.
1. İnsan vücudu bir bütündür.
2. Strüktür ve fonksiyon resiprokal olarak ilişkilidir.
3. İnsan vücudu öz-düzenleme mekanizmalarına sahiptir.
4. Rasyonel tedaviler ancak yukarıdaki prensiplere dayanabilir.
2002’de ise Rogers ve arkadaşları, “Osteopatik Tıbbın Prensipleri ve Hasta bakımındaki prensipler” i yayımladılar:
1. İnsan, beden zihin ve ruhun dinamik etkileşimlerinin bir ürünüdür. Bu etkileşimin doğası gereği oluşan özellikler, insanın bir hastalıktan iyileşebilme ve sağlığa ulaşabilme kapasitesini belirler.
2. İçsel ve dışsal birçok etken, bireyin sahip olduğu kapasiteyi etkileyebilir ve bu etkenler hastalığın başlamasını tetikleyebilir.
3. Kas iskelet sistemi (ben buna hareket kalitesi demek istiyorum) bireyin yeteneklerinin farkına varmasını ve içsel kapasitesini restore etmesini, dolayısıyla da olası bir hastalık sürecine direnebilmesini sağlar.