" /> Priformis Sendromu | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Priformis Sendromu

27.12.2020
Priformis Sendromu

PRİFORMİS SENDROMU NEDİR ?

Piriformis bir çeşit kas türüdür. Kalçamızın derininde bant şeklinde uzanan bir kastır. Priformis kasında oluşacak bir gerginlik siyatik sinire baskı uygularsa bel, kalça, bacak arkasında ağrı, karıncalanma ve uyuşma hissedilir. Bazen hastalar bu durumu bel fıtığı ile karıştırabilir.
Gerçek priformis sendromunun görülme oranı yapılan birçok araştırmaya göre çok azdır. Sizlerin priformis sendromu sandığınız ve ya size söylenen aslında her zaman doğru teşhis olmayabilir. Gerçek priformis sendromunda kalça rotasyonel germe uygulandığında uyuşma , ağrı ve ya yanma olur. Priformis kasının myofasial dokusundaki problemler çoğu zaman priformis sendorumu ile karıştırılmaktadır.
Detaylı fiziki muayene sonrası doğru bir teşhis koyulabilir ve tedavi programı hazırlanabilir. Bu konuda uzman Fizyoterapistimiz Mehmet Kuzudişli sizlere yardımcı olacaktır.

PRİFORMİS SENDROMU İLE BEL FITIĞI AYRIMI NASIL YAPILIR ?

Özellikle L4-L5 ve L5-S1 disk hernileri siyatik sinir hattında oldukları için bu iki bulgu birbiriyle çok karışabilir. Bel fıtığı ilk döneminde bacağa yayılan ağrı yapmayacaktır. Ancak protrüzyon arttıkça, ya da disk ekstrüde ya da sekestre olursa bacağa yayılan ağrı artar, hatta bu dönemde hastanın hiç bel ağrısı kalmayabilir. Siyatik sinir genellikle bel fıtığı dışında üzerinde bir bası olduğu zaman bulgu verir. Bu durumu da en sık priformis sendromunda görürüz.

Siyatik sinir aşağıya kaslara doğru uzanırken priformis kasının ya üzerinden ya ikiye bölünerek arasından, ya da tamamen altından geçer. Bu tür durumlarda priformis kasında spazm varsa siyatik sinir sıkışabilir.

Bel fıtığına bağlı ağrıda , ağrı, uyuşma ve karıncalanma dermatom dediğimiz belli bir hattı takip eder. Tüm bacağa yayılmaz. Ancak priformis sendromunda tüm bacağa yayılan ağrı olabilir. Bir de bel fıtığında kişi bacağını uzattığı zaman ağrı daha çok artarken, priformis sendromunda etkilenmeyen taraf üzerine yan yatıp etkilenen bacağı hafifçe karına doğru çektiğiniz zaman hastanın ağrısı artacaktır.

PRİFORMİS SENDROMU NASIL TEDAVİ EDİLİR ?

Manuel tedavi yöntemi ile piriformis sendromuna sebep olan kasın ve eklemin çevresindeki dolaşımın arttırılması ve gerginliğin azaltılması sağlanır. Tedavi programında çevre eklemlerin mobilizasyonu, deri altındaki bağ dokusunun gevşetilmesi germe ve kuvvetlendirme egzersizleri size özel planlanarak priformis sendromundan kurtulmak Fizyoanaliz farkı ile mümkün.

Aynı zamanda Gtos Terapi uygulamaları ile kasın içinde ki golgi tendon organı uyarılarak priformis kası gevşetilmektedir.