" /> Sinir Sıkışması | FizyoAnaliz | 0539 671 41 88

Sinir Sıkışması

Sinir Sıkışması

SİNİR SIKIŞMASI NEDİR ?

Periferal sinirin mobilitesini ve esnekliğini kaybetmesi veya çevre dokular tarafından kompresyona maruz kalması sinir sıkışmasına neden olur. Bir sinir sıkışması, doğası gereği akut veya kronik olabilen nöropatik / nörojenik ağrıya neden olabilir.

Sinir sıkışması sendromları (ortak bir belirti ve semptom grubu anlamına gelir), bireylerde çevre dokuların şişmesi veya anatomik anormalliklerin bir sonucu olarak ortaya çıkar.

Risk Faktörleri Nelerdir?

Bazı faktörler, bireyleri bir sinir sıkışması veya sıkışması geliştirme riski altına sokar. Bu faktörler şunları içerir:

• Yerel bölgeye önceki kırık veya çıkıklar;
  • Yara dokusu ve / veya miyofasiyal gerginlik;
  • Kemik çıkıntıları / artrit;
  • Şişlik veya ödem;
  • Kistler;
  • Tekrarlayan hareketler gerektiren tekrarlayan veya uzun süreli aktiviteler;
  • Diyabet gibi sistemik durumlar

Sinir Sıkışması Olduğumuzu Nasıl Anlarız ?

Sinir sıkışmaları belirtiler, semptomlar, nedenler ve konumlar açısından çok çeşitli olduğundan, klinisyenin daha ciddi durumları ekarte etmek için ayrıntılı bir tıbbi öykü ve fizik muayene yapması hayati önem taşır.

Bir sinir sıkışmasının görünümü kişiden kişiye farklılık gösterecek ve sıkışan sinir boyunca lokalize veya yönlendirilmiş semptomlarla kendini gösterecektir. En yaygın semptomlar şunları içerir:

• Lokalize veya yönlendirilmiş ağrı (yerel periferik sinir bölgelerini kontrol edin);
  • Uyuşma, karıncalanma veya “eletrik şok” hissi;
  • Parestezi;
  • Yanma hissi;
  • Etkilenen vücut kısmının bozulmuş hareketi;
  • Kas Güçsüzlüğü;
  • Kas erimesi;
  • Kuru ince cilt

SİNİR SIKIŞMASINI HER YÖNÜYLE DEĞERLENDİRMEK

Sinir sıkışması , kronik sırt ağrısı, boyun ağrısı ve baş ağrılarının yaygın bir kaynağıdır ve dikkat edilmezse daha da kötüleşebilir. Hayatınıza müdahale edebilir ve hatta uzun süreli sakatlığa neden olabilirler. FİZYOANALİZ ‘ de , sıkışmış sinirler de dahil olmak üzere her türlü kas-iskelet sistemi sorununa hasta merkezli tedavi sağlamaya adanmış, önde gelen bir manuel terapi kuruluşudur.

Brukner, P., & Khan, K. (2010). Chapter 3: Pain: Where is it coming from? In Clinical Sports Medicine. Rev 3rd Ed. McGraw-Hill Australia. North Ryde.
Greening, J., & Lynn, B. (1998). Minor peripheral nerve injuries: an underestimated source of pain? Man Ther. 3 (4): 187-94.
Pahor, S., & Toppenberg, R. An investigation of neural tissue involvement in ankle inversion sprains. Man Ther. 1 (4): 192-7.